Uvodne odredbe
Informacije o obrtu
PUŠLEK, obrt za cvjećarstvo, trgovinu i usluge, vl. Anita Harambašić
Ulica Đure Estera 1 A
48000 Koprivnica
OIB: 31015858483
Matični broj obrta: 90175441
Upisan u Obrtni registar u Koprivnici
Tel: +38598876608
email: info@puslek.hr
Račun otvoren u Podravska banka
IBAN: HR4723860021100500120
SWIFT(BIC): PDKCHR2X
Ovi Uvjeti kupnje definiraju postupak naručivanja, plaćanja, isporuke i reklamacije proizvoda iz našeg internetske trgovine www.puslek.hr
Ovi Uvjeti kupnje obrta PUŠLEK primjenjuju se na sve ugovore sklopljene između fizičke ili pravne osobe i obrta PUŠLEK koji se odnose na svu robu predstavljenu u internetskoj trgovini www.puslek.hr.
Fizičkom osobom u skladu s ovim Uvjetima se smatra svaka osoba koja sklapa pravni posao u svrhu koja se ne pripisuje ni pretežno trgovačkoj ni samozaposlenoj djelatnosti.
Pravna osoba prema ovim Uvjetima je svaka fizička ili pravna osoba ili poslovno sposobno društvo koje obavlja komercijalnu ili samostalnu djelatnost pri sklapanju pravnog posla.
Pravne osobe kao Kupci podliježu primjeni Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini, te se na njih ne primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača.
Na pravne osobe kao Kupce ne odnosi se pravo jednostranog raskida ugovora niti postupak reklamacije koji se odnosi na materijalne nedostatke. Za navedene slučajeve primjenjuju se relevantne odredbe Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini.
Kupac može biti samo punoljetna i poslovno sposobna osoba.
Ugovor u ime i za račun maloljetnika ili poslovno nesposobne osobe mogu zaključiti njihovi zastupnici ili skrbnici. Prodavatelj ne preuzima odgovornost za ugovore protivne ovoj
odredbi.
Prodavatelj je PUŠLEK, obrt za cvjećarstvo, trgovinu i usluge, vl. Anita Harambašić
Ulica Đure Estera 1 A, 48000 Koprivnica, OIB: 31015858483 koji djelatnost maloprodaje obavlja putem Internet trgovine www.puslek.hr.
Naručivanje proizvoda i sklapanje ugovora
Predmet narudžbe
Glavna obilježja prikazana su opisno za svaki proizvod zasebno, uz detaljniji prikaz pomoću nekoliko fotografija. Fotografije proizvoda su samo ilustrativne prirode, te ne moraju uvijek i u svim detaljima odgovarati proizvodima koji su predmet narudžbe. Prodavatelj posebno ističe da vizualni identitet proizvoda prikazan na fotografiji ne mora odgovarati izgledu proizvoda u stvarnosti, pogotovo obzirom na mogućnost individualnog podešavanja monitora, te razlike u percepciji boje od strane ljudskog oka, kao i radi naknadnih nadogradnji software-a. U skladu s time Prodavatelj ne može jamčiti potpunu suglasnost boja proizvoda sa bojama kako ih korisnici vide na zaslonu svog monitora. U slučaju navedenog nesklada između proizvoda prikazanog na fotografiji i isporučenog proizvoda ne radi se o nedostatku proizvoda.
Proizvodi koje je moguće kupiti postavljeni su na internetskoj stranici, a uz svaki prikazani proizvod navedeni su podaci o specifikaciji proizvoda i cijene.
Predmet narudžbe mogu biti samo proizvodi koje je moguće kupiti putem internet trgovine. Ako artikl nije moguće isporučiti, a Kupac je već uplatio iznos za sporni proizvod obrt PUŠLEK će izvršiti Kupcu povrat novca za taj proizvod, na isti način na koji je uplaćen.
Ukoliko imate pitanja ili trebate savjet o bilo kojem proizvodu ili usluzi, molimo da nam se obratite na e-mail adresu info@puslek.hr
Narudžbu proizvoda u našem web shopu vršite putem integriranog obrasca za narudžbu. Za kupovinu putem obrasca za narudžbu ne morate se registrirati, te narudžbu proizvoda izvršavate kao gost.
Proizvodi se naručuju jednostavnim odabirom kategorije te nakon toga odaberite artikl koji vam se sviđa i kliknite gumb za narudžbu. Otvorit će se obrazac za narudžbu, upišite podatke i svoju narudžbu potvrdite klikom na gumb „naruči“ i automatski vam stiže ponuda u sandučić e-pošte (provjerite promocije, spam). Plaćanjem ponude finalizirate postupak narudžbe te podnosite pravno obvezujući zahtjev za sklapanjem ugovora o kupnji na daljinu, odabranih proizvoda.
U roku od 48 sati zaprimit ćete potvrdu narudžbe na e-mail adresu koju ste ostavili prilikom narudžbe. Ugovor se smatra sklopljenim nakon izvršene uplate.
Molimo vas da pri naručivanju pomno pratite upute na ekranu i provjerite jeste li ispravno unijeli sve podatke. Korisnici web stranice www.puslek.hr dužni su dati točne, važeće i potpune osobne podatke prilikom ispunjavanja registracijskog obrasca u suprotnom obrt PUŠLEK ima pravo takvom korisniku uskratiti pristup ili ostvarenje svih ili dijela usluga koje nudimo. Podatke možete mijenjati sve dok ne kliknete gumb kojim se proces narudžbe završava.
Obrada narudžbe i komunikacija se odvijaju putem e-maila i automatizirane obrade narudžbe. Molimo vas da osigurate točnu adresu e-maila kako bi mogli primati e-mailove vezane uz narudžbu te, ako se koriste SPAM filteri, osigurate isporuku svih e-mailova.
Ako prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti sve rezervirane/prednaručene proizvode, isporučit će raspoložive, te o tome obavijestiti Kupca e-mailom ili telefonom zajedno s informacijom o dostupnosti i predviđenom roku za isporuku preostalih proizvoda, te ako proizvode nije moguće naknadno isporučiti. Za kupljene, a neisporučene proizvode kupoprodajni se ugovor automatski raskida, te uplaćeni novac biva vraćen u cijelosti na račun Kupca istim načinom na koji je i uplaćen.
Račun za vašu online kupnju izdaje se i šalje na vašu e-mail adresu u elektronskom obliku ili se prilaže uz proizvode.
PERSONALIZIRANE I POSEBNE NARUDŽBE
Imate ideju i želite nešto posebno?
Pošaljite mi poruku s fotografijom (odaberite iz galerije, mojih objava na FB ili Instagram stranici), te ukratko opišite svoje želje. Kad dogovorimo sve detalje, šaljem vam ponudu.
E- KNJIGE
E-knjige dostavljaju se kupcu na unesenu email adresu nakon vidljive uplate po ponudi.
Cijene
Cijene proizvoda su maloprodajne i izražene su u eurima (EUR) te ne sadrže PDV. Obrt Pušlek nije u sustavu PDV-a temeljem čl.90. st.1. Zakona o PDV-u.
Troškovi dostave nisu uključeni u cijene proizvoda te se obračunavaju i prikazuju posebno prilikom procesa naručivanja.
Troškovi naknada za plaćanja e-bankingom i općom uplatnicom, troškovi uplate i/ili međubankarske transakcije nisu uključeni u cijenu proizvoda.
U slučaju nemogućnosti uredne dostave na adresu Kupca koju je isti naznačio, Kupac snosi troškove ponovne dostave na istu ili drugu adresu ovisno o tome koje podatke će Kupac navesti Prodavatelju prilikom provjere dostave narudžbe.
Cijena robe utvrđena je za svaki proizvod pojedinačno. Proces upisivanja cijene na stranicu za svaki proizvod podložan je kontroli u više razina, no bez obzira na to postoji mogućnost nastanka greške jer je u pitanju ljudski faktor, a po prirodi stvari ne može se raditi o automatskom unosu.
Takve situacije su izvanredne i iz tog razloga do sklapanja ugovora dolazi kad vam pismeno dostavimo obavijest o prihvaćanju narudžbe.
Proizvodi se isporučuju po cijenama važećim na dan naručivanja bez obzira na datum isporuke. Zadržavamo pravo promjene cijena ako nije navedeno drugačije.
Plaćanje
Kupac se obvezuje naručenu robu platiti obrtu PUŠLEK po ponudi koja se dostavlja Kupcu.
Plaćanje se vrši općom uplatnicom i e-bankingom uplatu je potrebno izvršiti najkasnije u roku od 5 dana za koji je određena ponuda, sadržanoj u e-mail poruci kojom se potvrđuje da je ugovor sklopljen, osim u slučaju prigodnog popusta kada je rok važenja ponude ograničen vremenom trajanja popusta. Račun prilažem u paketu ili šaljem putem e-pošte.
U slučaju da uplata ne bude izvršena u navedenom roku Prodavatelj će postupiti i po naknadno izvršenoj uplati, a ako ne bude mogao izvršiti isporuku iz opravdanih razloga, ugovor će jednostrano raskinuti i izvršiti povrat uplaćenih sredstava.
Ako je uplata uredno izvršena, Prodavatelj će prema dogovoru pristupiti isporuci naručenih proizvoda, odnosno isporuci naručene robe i slično, na dostavljenu adresu.
Plaćanje naručenih proizvoda moguće je obaviti transakcijski uplatom na račun obrta PUŠLEK.
Uvjeti dostave
Naručena roba dostavlja se do ulaza u stambeni objekt. Ako se radi o stambenoj zgradi, dostavljač nije obvezan nositi robu do kata na kojem se nalazi Kupac već do ulaza u zgradu. Pakete šaljem putem dostavne službe MBE Križevci ili Hrvatske pošte na području cijele Hrvatske. Ne šaljem pakete van granica HR.
Nakon zaprimljene i potvrđene narudžbe, te vidljive uplate po ponudi započinjem izradu odabranog artikla, pakiram i predajem dostavnoj službi. U slučaju više naručenih artikala zadržavam pravo isporuke u više pošiljki.
Datum isporuke je samo procjena i ne ovisi o meni već raspoloživim kapacitetima dostavne službe, te ga ja ne mogu garantirati. Naručeni artikl ću poslati u roku od 5-15 dana (ovisno o vremenu potrebnom za izradu). Nakon toga nemam nikakvu kontrolu nad dostavnom službom i ostalim čimbenicima koji bi mogli odgoditi isporuku. Ipak, kako biste mogli barem približno odrediti rok isporuke možete se informirati na službenim stranicama odabrane dostavne službe ovdje.
U rokove za isporuku ne računaju se:
- dan prijema narudžbe/zahtjeva
- vrijeme kašnjenja zbog netočne i nepotpune adrese Kupca
- vrijeme kašnjenja zbog više sile ili drugih razloga za koje Prodavatelj nije kriv
- neradni dani ako predstavljaju početak ili kraj roka.
U slučaju da kupljeni proizvod nisam u mogućnosti isporučiti u navedenim rokovima, o tome će obavijestiti Kupca radi dogovora o novom roku isporuke. U ovom slučaju Kupac ima pravo i na raskid Ugovora.
Kupac svojim potpisom pri preuzimanju potvrđuje da je preuzeo paket (ili pakete) u neoštećenom stanju. Nakon što Kupac preuzme paket, dostavna služba ne odgovara za eventualne reklamacije, oštećenja ili umanjenje sadržaja preuzetog paketa, osim uz dokaz da oštećenje nije nastalo nakon uručenja.
U slučajevima kada je Kupcu isporučen proizvod različit od onog kojeg je kupio, isti ima pravo na isporuku naručenog proizvoda, a ukoliko to nije moguće Kupac ima pravo na povrat novca u iznosu plaćene cijene proizvoda, cijene dostave i naknadu troškova povrata proizvoda te je dužan vratiti krivo dostavljen proizvod.
Prilikom dostave, uz kupljeni proizvod, Kupac dobiva sve isprave koje prate proizvod račun, te potvrdu o primitku pošiljke koju je obvezan potpisati. Potpisom na potvrdi o primitku pošiljke smatra se da je proizvod preuzet bez vanjskih vidljivih oštećenja.
Troškovi dostave naručene robe ovise o težini naručenih proizvoda i odabranoj dostavnoj službi.
E-knjige dostavljaju se putem elektronske pošte, te nemaju trošak dostave.
Odgovornost Prodavatelja za materijalne nedostatke
Obrt PUŠLEK odgovara za materijalne nedostatke proizvoda sukladno primjenjivim propisima. Ovaj dio uvjeta kupnje ne odnosi se na e-knjige.
Kupac prilikom uručenja kupljene robe treba provjeriti sadržaj pošiljke za sve pripadajuće dijelove navedene u specifikaciji. U slučaju nedostataka molimo da nas obavijestite što je ranije moguće, a najkasnije u roku 24 sata od preuzimanja kupljene robe.
Materijalni nedostaci za koje Prodavatelj odgovara
- Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na Kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato.
- Prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na Kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.
- Ne odgovara se za neznatan materijalni nedostatak.
Kad postoje materijalni nedostaci
Nedostatak postoji:
- ako proizvod ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti, odnosno druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
- ako proizvod nije prikladan za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna Kupcu i s kojom je Kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,
- ako proizvod nije prikladan za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
- ako proizvod ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje Kupcu prije sklapanja ugovora,
- ako proizvod ne odgovara količini ili nema tražena svojstva i druge značajke,
- ako je Kupac na temelju izjava proizvođača očekivao postojanje određenih svojstava proizvoda.
Nedostaci za koje prodavatelj ne odgovara
- Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati Kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati (npr. prilikom prodaje robe s greškom pri kojoj je greška jasno istaknuta)
- Za oštećenja koja je Kupac uzrokovao prilikom preuzimanja proizvoda i otvaranja paketa
- Za oštećenja nastala nepridržavanjem priloženih uputa za korištenje i održavanje proizvoda.
Pregled proizvoda i vidljivi nedostaci
Kupac je dužan primljeni proizvod na uobičajeni način pregledati i o vidljivim nedostacima obavijestiti prodavatelja bez odgađanja, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke nastale čuvanjem proizvoda u neadekvatnim uvjetima i oštećenja nastala naknadno kod nepravilnog rukovanja proizvodom.
VAŽNO!
Što ako paket stigne oštećen?
Nemojte od dostavljača/poštara preuzeti paket s vidljivim oštećenjima, otvoren, nagnječen ili mokar. Primitkom takve pošiljke potvrđujete da je paket isporučen neoštećen, te gubite pravo na prigovor i povrat robe zbog oštećenja u transportu. Nepreuzeti oštećeni paket dostavna služba vraća pošiljatelju – meni, a zatim vam šaljem novi ispravan i neoštećen artikl ili vraćam novac na zahtjev.
Teret dokaza da je nedostatak neznatan je na prodavatelju.
Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi prodavatelj.
Raskid potrošačkog ugovora izjavom Kupca
Kupac može raskinuti ugovor
- Ako prodavatelj navedenom roku ne ispuni potrošački ugovor, kupac je ovlašten izjaviti da se ugovor raskida.
- Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad Kupac zbog zakašnjenja prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.
- Ako bi način uklanjanja nedostatka, odnosno predaja drugog proizvoda bez nedostatka imao za posljedicu znatne neugodnosti za Kupca, on ima pravo raskinuti ugovor ili zahtijevati razmjerno sniženje cijene.
- Kad je jednim ugovorom i za jednu cijenu prodano više proizvoda, pa samo neki od njih imaju nedostatke, Kupac može raskinuti ugovor samo u pogledu tih proizvoda, a ne i ostalih.
Raskid ugovora po samom zakonu
Ako prodavatelj u roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga Kupac može održati ako bez odgađanja izjavi prodavatelju da ugovor održava na snazi.
Gubitak prava na raskid ugovora zbog nedostatka
Kupac gubi pravo da raskine ugovor zbog nedostatka stvari kad mu je nemoguće vratiti stvar ili je vratiti u stanju u kojem ju je primio.
Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača ( NN br. 19/22 i 59/23 ) na odnose između potrošača i trgovca u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu se primjenjuju odredbe Zakona o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18, 126/21, 114/2022) o odgovornosti za materijalne nedostatke.
Ovaj dio ne odnosi se na digitalne proizvode poput e-knjiga.
Povrat i refundacija
Kupac ima pravo vratiti kupljeni proizvodi i zahtijevati da se primljeni proizvod zamijeni s drugim ili na povrat novca u dva slučaja:
1. U slučaju dokazane greške našeg obrta:
- primili ste pogrešan proizvod koji niste naručili
- proizvod ne odgovara opisu
- količina ne odgovara ugovorenoj
Kupac treba vratiti proizvod unutar četrnaest (14) dana od datuma primitka pošiljke. U ovom slučaju prodavatelj snosi trošak povrata.
2. Kupac može vratiti proizvod unutar četrnaest (14) dana od datuma primitka.
U ovom slučaju sve troškove povrata robe snosi Kupac.
Vraćeni proizvod mora biti u istom stanju u kojem je i primljen, nekorišten i bez oštećenja pakiranja, u svom potpunom i originalnom pakiranju. Kako bismo prihvatili povrat, Kupac mora pokazati broj narudžbe osobe koja je izvorno kupila proizvod i čiji su podaci u kodu narudžbe.
Ovaj dio ne odnosi se na digitalne proizvode poput e-knjiga budući da se primanje digitalnog proizvoda smatra korištenjem, te nije moguće izvršiti povrat istog.
Podnošenje potrošačkog prigovora
Vaše prigovore, kao i pohvale, prijedloge i pitanja možete uputiti: poštom na adresu
PUŠLEK, obrt za cvjećarstvo, trgovinu i usluge, vl. Anita Harambašić
Ulica Đure Estera 1 A
48000 Koprivnica
Ili na mail: info@puslek.hr
Pismeni prigovor dostavite u roku od 24 sata od primitka pošiljke, opišite nedostatke ili oštećenja, te priložite fotografije istih.
Primitak vašeg prigovora potvrdit ćemo bez odgađanja u pisanom obliku ili koristeći neki drugi način komunikacije kojim je prigovor dostavljen.
Odgovor na podnesen prigovor, dostavit ćemo vam u roku od 15 dana od dana zaprimanja istog te ćemo vas u istom obavijestiti prihvaćamo li njegovu osnovanost.
Ukoliko je razlog prigovora opravdan, moguća je zamjena za drugi artikl ili povrat novca.
Pošaljite artikl natrag unutar 14 dana od primitka pošiljke, u originalnoj ambalaži i sa svim popratnim dokumentima na adresu Pušlek, ul. Đure Estera 1/A, 48000 Koprivnica.
Sljedeći artikli se ne mogu vratiti ili zamijeniti zbog prirode ovih predmeta:
- Prilagođene ili personalizirane narudžbe
- Predmeti na rasprodaji
- Artikli oštećeni nepažljivim rukovanjem kod otvaranja paketa
- E-knjige
Kupac je odgovoran za troškove povrata. Ako se predmet ne vrati u izvornom stanju, kupac je odgovoran za gubitak vrijednosti.
Pravo na jednostrani raskid ugovora sklopljenog na daljinu
Prema Zakonu o zaštiti potrošača ( NN br. 19/22, 59/23 ) čl.79. sta.1 Kupac ima pravo, ne navodeći razloge za to jednostrano raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana od datuma primitka kupljenih proizvoda.
Ukoliko je isporuka više komada robe bila odvojena, rok za jednostrani raskid ugovora počinje teći od dana kad je zaprimljen posljednji kupljeni proizvod.
Kupac je dužan prije isteka roka za jednostrani raskid obavijestiti Prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor i to putem Obrasca za jednostrani raskid ugovora koji se može elektronički ispuniti i poslati na mail adresu: info@puslek.hr, a možete ga naći na sljedećem linku.
Potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu ugovora dostavit ćemo Vam, bez odgađanja, elektroničkom poštom.
Kupac mora izvršiti povrat robe bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je, sukladno čl.74 Zakona o zaštiti potrošača, obavijestio prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor.
Prodavatelj se obvezuje Kupcu vratiti cjelokupan iznos uplaćenih sredstava u roku od 14 dana, a rok počinje teći od dana kada proizvod bude vraćen prodavatelju. Kupac koji iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora dužan je sam snositi izravne troškove povrata proizvoda.
Sukladno čl.84 st.6 Zakona o zaštiti potrošača Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti kupljenog proizvoda koje je rezultat rukovanja kupljenim proizvodom osim ovog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.
Prodavatelj utvrđuje uvjete povrata – postotke umanjenja iznosa povrata Kupcu uslijed umanjenja vrijednosti proizvoda.
Ako Kupac jednostrano raskine ovaj Ugovor, obrt PUŠLEK izvršit će povrat novca zaprimljen od Kupca, uključujući i troškove dostave, bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je zaprimljena roba koju je Kupac vratio prodavatelju nakon jednostranog raskida.
Robu je potrebno poslati kurirskom službom na adresu: PUŠLEK, obrt za cvjećarstvo, trgovinu i usluge, vl. Anita Harambašić, Ulica Đure Estera 1 A, 48000 Koprivnica , bez nepotrebnog odgađanja, ili donijeti osobno najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste nam uputili vašu odluku o jednostranom raskidu ugovora.
Smatra se da je Kupac izvršio svoju obvezu povrata na vrijeme, ako prije isteka naprijed navedenog roka, pošalje/dostavi na dokaziv način (preporučenom pošiljkom).
Troškove povrata robe snosi Kupac osim ako je razlog povrata odgovornost Prodavatelja. Povrat novca bit će izvršen na isti način na koji je Kupac izvršio uplatu. Povrat novca može se izvršiti tek nakon što roba bude vraćena ili nakon što je Kupac dostavio dokaz da je roba poslana nazad.
Ukoliko je proizvod vraćen neispravan, s većim oštećenjima i bez dokumentacije – računa, te ukoliko se isti ne dostave u naknadnom roku od 8 dana smatra se da Kupac nije ispunio svoju obvezu povrata robe, te Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat uplaćenih sredstava.
Ovaj dio ne odnosi se na digitalne proizvode poput e-knjiga budući da se primanje digitalnog proizvoda smatra korištenjem te nije moguće izvršiti povrat istog.
Alternativno rješavanje potrošačkih sporova
Sporove između Kupca i Prodavača moguće je alternativno riješiti i podnošenjem prijave Sudu časti Hrvatske gospodarske komore ili prijedlogom za mirenje pri centrima za mirenje.
U skladu sa Zakonom o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, u slučaju neriješenih prigovora potrošači se mogu obratiti ustanovi za alternativno rješavanje potrošačkih sporova.
U slučaju da se radi o potrošačkoj pritužbi na trgovca sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, pritužbu možete podnijeti jednom od sedam notificiranih tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova:
- Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2;
- Centar za medijaciju pri Hrvatskom uredu za osiguranje, Zagreb, Martićeva 71;
- Profi Test d.o.o., Centar za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2;
- Sud časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2;
- Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje, Zagreb, Teslina 1/I;
- Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II;
- Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II.
Osim toga možete svoju pritužbu podnijeti online putem platforme Europske komisije za rješavanje sporova preko interneta koja omogućava rješavanje sporova vezanih uz kupnju, kako u tuzemstvu tako i u inozemstvu.
Pristup platformi:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Postupak pred sudovima časti provodi se sukladno Pravilniku o Sudu časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i Pravilniku Suda časti pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, kojima se propisuje da su članovi vijeća tih sudova, osim nezavisnih pravnih stručnjaka i predstavnika trgovaca, i predstavnici potrošača.
Mirenje pri centrima za mirenje provodi se sukladno odredbama Zakona o mirenju, te sukladno Pravilniku o mirenju centra za mirenje.
Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora uz suglasnost ministra nadležnog za zaštitu potrošača donijet će odluke o troškovima u postupcima pred Sudom časti Hrvatske gospodarske komore i Sudom časti Hrvatske obrtničke komore.
U slučaju nemogućnosti rješavanja spora dogovorom i mirnim putem, nadležan je Sud u Gradu Koprivnici.